piątek, 17 sierpnia 2018

BRZEŻAŃCZYKOM


KTÓRYCH NIE ZNAŁEM


Na starych fotografiach
postacie,
których nie znałem.
Poszedłem do domu
po drabinę
dolny koniec oparłem o brzeg stawu.
Górny o krawędź nieba.
Na niebiańskiej łące
chatka pod strzechą.
Drzwi otwarte. Zapukałem. Wszedłem.
Dobry Bóg przy kominku
spożywał wieczerzę.
gwiezdny pył omaszczony wiatrem.
Zapytałem sędziwego Boga.
Czy pamięta tych,
których nie znałem,
z utraconego miasta ?




Bóg
spojrzał przez okno
na miasto.
Staw. Wzgórza. Lasy. Doliny.
Ulice płonące latarniami.
Cmentarne krzyże. Obeliski.
Otarł łzę rękawem.
Odniosłem drabinę do domu.
Ale mego domu już nie było.
Na starych fotografiach
postacie,
których nie znałem.
Idą ulicami miasta.
Śmiech. Gwar.
Śpieszą do swoich domów.
Wpatruję się w ich twarze.
Ocieram łzy
rękawem.


AUTOR - A. T.


* Zdjęcie z internetu
na zdjęciu Brzeżany - zniszczone domy w rynku w okresie I wojny światowej


11 komentarzy:

  1. Ocieram łzy
    rękawem.

    ...

    Elżbieta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze nadzieja na odzew
      duszy bratniej,
      a jeśli spełniona,
      to radość bezmierna
      Pani Elżbieto !
      A. T

      Usuń
  2. WITAJ ELŻBIETO na poetyckiej kresowej stronie Pana A.T.
    JA TEŻ WZRUSZAM SIĘ CZYTAJĄC TEN WIERSZ .... WŁAŚCIWIE NIE MUSZĘ NAWET CZYTAĆ - ZNAM NA PAMIĘĆ ...

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie, wzruszająco... Cóż więcej można dodać?

    OdpowiedzUsuń
  4. Znakomity i utalentowany
    Pani blog, Pani Iwono,
    optymistycznym przekazem.
    Pani wzruszenie nobilitacją.
    A. T

    OdpowiedzUsuń
  5. Ile kropek ma biedronka
    Gdy wygrzewa się do słonka
    A muchomor proszę dziadka
    Lepszy jest niż czekoladka :

    Co-o ???

    No a taki pan simaczek
    śpiewa grucha może kwacze ?
    Domków pięć ma, albo sto

    Co-o ???

    Powiedz swojej demoisielle
    Czy dwie kropki to jest wiele ?
    No a może kropek siedem
    Ma na nosie taki jeden?
    tak kropkami dziś dziadziusia
    zamęczyła cudna wnusia

    OdpowiedzUsuń
  6. Pani powrót radością bezmierną.
    A. T

    OdpowiedzUsuń
  7. Warto tu wracać, przystanąć, pomyśleć
    CZEKAM NA NOWY WPIS

    Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  8. ..ja zaś piszę, bo tam urodził się mój Dziadek... Piękne miejsce, chciałabym kiedyś odwiedzić. Dziękujemy za ten blog :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za wpis.
    Namawiam na słowa pamięci.
    A. T

    OdpowiedzUsuń
  10. Poezja piękna, nie rozumiem w jakim celu wplatnae są w nią polityczne kawałki? Nie można robić poezji bez tego całego blichtru ?

    OdpowiedzUsuń