czwartek, 29 października 2015

KROPLE DESZCZU


MAKI
Cudownie piękne i najbardziej bezbronne.


 



  KROPLE DESZCZU

Zdjęcia Dziewcząt
z tamtych lat - listy z przeszłości.
Zdjęcia Dziewcząt z tamtych lat
Pamięć.
Krople deszczu.
Rozkwitły maki.
Zapłonęły czerwienią.
Grają na strunach z promieni słońca
rozciągniętych na ramionach tęczy,
Krople deszczu i maki.
Tańczą w duecie z wiatrem,
wśród kłosów pszenicy,
Oczarowane uśmiechem Dziewczyny
maki.
Uśmiech Dziewczyny.
Zaczarowane maki.
Pamięć.
Krople deszczu.

A. T

DZIEWCZYNOM,
którym czas nie dodaje lat 


REQUIEM.

Polne drogi zarosły.
Spalona stodoła. Sad.
Resztki drzew. Pola. Łany zbóż.
W niebie zawisł skowronek.
Śpiewa ukryty w słońcu.
Wiatr. Tamten wiatr. Szumi w zbożu.
Przygina kłosy pszenicy do ziemi.
Na chwilę ucichł. Zamyślił się.
O czym myśli ? Kogo wspomina ?
Dziewczynę w niebieskiej sukience,
w białe groszki.
Krucze włosy opadają na szyję.
Mienią się w słońcu.
Maki.
Dziewczyna zapatrzyła się na maki.
W zbożu zawsze kwitną maki.
Dziewczyny i maki pozostały w Eldorado.
Wciąż tam są.
W Eldorado kwitły maki.
 
 A. T
   
  
AUTOR A.T.


*  Obrazek, który namalowałam w 1981 roku.
Z RADOŚCIĄ OFIAROWUJĘ MISTRZOWI - A.T.

 

11 komentarzy:

  1. Chcę zaplątać się w makach czerwonych
    Mgłą oplatać zamglone welony
    Rumiankowe wianki we włosach
    W oczach chabry i zimna rosa
    Chcę leciutko bosymi stopami
    Poczuć życie Matki Ziemi
    Spoglądając na maki czerwone
    Tulić usta do tej tej czerwieni♥♥♥.............takie nocne natchnienie z powodu pięknego wiersza i obrazu..
    Niesamowity obraz Aniu ,bardzo pasuje do pięknego wiersza Pana A.T.
    Pozdrawiam serdecznie -danka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danuśka - obraz, jak obraz .... chciałabym, żeby się spodobał :-)
      TWÓJ WIERSZ MAGICZNIE MAKOWY ....
      uwielbiam maki ... to ulubione kwiaty mojego Tatusia

      Usuń
  2. Dziewczynom,
    którym czas nie dodaje lat.

    REQUIEM.
    Polne drogi zarosły.
    Spalona stodoła. Sad.
    Resztki drzew. Pola. Łany zbóż.
    W niebie zawisł skowronek.
    Śpiewa ukryty w słońcu.
    Wiatr. Tamten wiatr. Szumi w zbożu.
    Przygina kłosy pszenicy do ziemi.
    Na chwilę ucichł. Zamyślił się.
    O czym myśli ? Kogo wspomina ?
    Dziewczynę w niebieskiej sukience,
    w białe groszki.
    Krucze włosy opadają na szyję.
    Mienią się w słońcu.
    Maki.
    Dziewczyna zapatrzyła się na maki.
    W zbożu zawsze kwitną maki.
    Dziewczyny i maki pozostały w Eldorado.
    Wciąż tam są.
    W Eldorado kwitły maki.

    A. T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maki nigdy nie przestaną kwitnąć ,w zbożu szczególnie...:)

      Usuń
    2. Ukochany nasz Poeto, maki wciaz kojarza mi sie z walecznymi zolnierzami ... dzisiaj widze je we wlosach dziewczyn z Eldorado.
      Dziekuje za wzruszenie AT ...

      Usuń
    3. trzymałam kiedyś mak spod Monte Cassino ... pamiętamto wzruszenie

      Usuń
  3. Ja mam obraz z makami namalowany zreszta przez dobrego malarza własciciela świetnej galerii w Warszawie.Obraz zniszczony przez powódz.Chcialam go uratować ale niewiele mogłam zrobić bo juz miał pleśń.Kocham maki a moja mama margerytki.Są też na twoim obrazie.Bardzo mi się podoba twoja praca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak szkoda Halinko, że Twój obraz się zniszczył :-((
      -------------------------
      Mój Tatuś kochał polne kwiaty ...
      zawsze z wyjazdów na budowy przywoził Mamci polne kwiaty, po drodze zatrzymywał samochód wysiadał i sam je zrywał ...
      zawsze przypominają mi Tatusia

      Usuń
  4. Haneczko, ten obraz jest przesliczny :)) Czy pozwolisz Haniu, ze wykorzystam go do mojego kolejnego felietoniku? Nasz Poeta, Jego wiersze, Twoj obraz, Twoj piekny Dar - to musi przeciez tetnic zyciem w naszym blogowym swiecie ...
    Calym sercem pozdrawiam Was oboje Haneczko,
    Sle Wam wiele cieplych serdecznosci i zachwytu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alenko - oczywiście, że możesz obrazek wykorzystać ... sprawisz mi wielką przyjemność. To taki trochę dziewczęcy obrazek, byłam taka młoda kiedy go malowałam

      Usuń
    2. A teraz jestesmy nadal mlode i nadal potrafimy sie zachwycac pieknem. **DZIEKUJE** Haniu :))

      Usuń